Na Kickstarteru právě odstartovala kampaň hry Assassin's Creed: Animus od studia Mantic Games (deskovky Halo: Flashpoint, Worms: Desková hra či Hellboy), která překvapuje snad ve všech ohledech.
Zatímco dříve vydaná hra Assassin’s Creed: Brotherhood of Venice vsadila na variabilní herní mapy, desítky misí v tajných obálkách a pohyb po plánu plný plížení, úprku po střechách a vraždění, tak Animus na to jde úplně jinak.
Předně se tu sráží zabijáci z mnoha různých videoher, a tedy i časových období. Zatímco jeden hráč hraje za Altaira z prvního Assassin's Creed, druhý se zhostí Ezia ze dvojky, třetí třeba sáhne po Eivor z Valhally a poslední čtvrtý si vezme jednoho z asasínů z nejnovějších Shadows.
Tuhle čtveřici spolu ještě se třetím a čtvrtým dílem najdete v základní hře, která vás v kampani vyjde na 1 850 korun, k čemuž je ještě potřeba připočíst 430 korun za poštovné a z celé částky navíc uhradit 21% daň. Druhou možností je sáhnout po krabici Master Assassin za 2 800 korun (opět plus poštovné a daň), díky čemuž si hru rozšíříte o hrdiny z videoher Unity, Syndicate, Origins a Odyssey.
zdroj: Mantic Games
Ať už budete hrát za kohokoliv, budete si skutečně hrát na vlastním písečku. A proti ostatním hráčům, žádná kooperace. Máte vlastní desku, po níž pohybujete plastovou bustou svého hrdiny, vybavujete ho kartami a jiné karty hrajete z ruky pro provádění akcí.
Vaše deska představuje časovou osu, po níž chodíte jak dopředu, tak i dozadu – to když nasbíráte příliš žetonů desynchronizace a vrátíte se až k záchytnému bodu. Cílem je zřetězit akce tak, abyste se jedním tahem dostali časovou osou co nejdál, v konečném důsledku až k vašemu cíli, kterého je potřeba sprovodit ze světa.
V cestě vám ale budou stát obyčejní pohůnci a slepé cesty, přičemž aby nešlo o úplný multiplayer solitér, na vás ostatní hráči budou sesílat zlobivé karty například posilující vaše nepřátele. Hrát můžete ve dvou, třech a čtyřech hráčích a jedna partie si vyžádá 40 až 90 minut.
Tvůrci věří, že hru zvládnou dodat podporovatelům kampaně příští rok v srpnu nebo září. Assassin's Creed: Animus vypadá na první dobrou zvláštně – minimum figurek, absence centrálního plánu, vše působí tak nějak abstraktně i díky strohé vizuální prezentaci. Ale třeba ve výsledku půjde o chytrou a chytlavou hratelnost, která nás ještě dovede překvapit.