CMON v drtivě červených číslech. Společnost za první polovinu roku skoro prodělala zisk za deset let
Novinka zdroj: CMON

CMON v drtivě červených číslech. Společnost za první polovinu roku skoro prodělala zisk za deset let

26. 8. 2025 9:00 | Deskovky | autor: Ondřej Partl |

Nejen letošek je pro společnost CMON krizový. Deskoherní moloch a jeden z průkopníků crowdfundingové scény dříve oznámil, že se nachází ve špatné finanční situaci, proto pozastavil vývoj her a propustil řadu zaměstnanců. Následně se snažil snížit ztráty tím, že rozprodal některé své značky včetně Zombicide, Blood Rage nebo Ankh. Ale ani to zjevně nezabrání zkáze.

Firma vydala upozornění o své kritické situaci a uvedla, že ztráty za pouhou polovinu letošního roku mohou dosáhnout až na 8 milionů dolarů (děkujeme webu BoardGameWire). Suma je alarmující především kvůli tomu, že jenom tohle samotné číslo smazalo téměř všechny zisky společnosti za posledních deset let. A to se neberou v potaz další ztrátové roky.

Konkrétní číslo firma údajně ohlásí na konci srpna průběžnou finanční zprávou o letošním roce. Pokud by se prognóza vyplnila, půjde o dosud nejhorší rok, a to včetně covidového 2020, kde ztráta dosáhla na 4,9 milionů dolarů. Příznivý nebyl ani ten minulý, kde se nakonec ztráta ustálila kolem 3 milionů.

Nepříznivá situace narušila vzestupnou post-covidovou tendenci v letech 2021, 2022 a 2023, kdy se povedlo dosáhnout na zisk v řádech statisíců (400 tisíc, 511 a 745). Nejlepší roky ovšem CMON zažil v období 2015 až 2019, během nichž se průměrný zisk pohyboval kolem 2 milionů.

Zatím není jisté, jestli výše zmíněné prodeje značek jsou ve ztrátách již zahrnuté, nebo naopak pomohou k lepší finanční výkonnosti a ztráty ještě dodatečně zmírní. Co naopak nepřidalo bylo zrušení stolní hry Degenesis: Clan Wars. Došlo k němu kvůli špatným vztahům s držiteli licence ze Six More Vodka a jejich údajné neochotě zaplatit dodatečné výdaje.

Jak to ale vypadá, CMON se už nenachází daleko od bankrotu. S největší pravděpodobností ho zachrání už jenom zázrak. Firma nicméně přislíbila, že letos vydá několik menších her, několik z nich by mělo svou premiéru zažít v Essenu. Do konce roku by ještě měla doručit produkty ze svých dvou crowdfundingových kampaní včetně DCeased: A Zombicide Game. Z velkých značek jim v portfoliu zbývá především Marvel United a Cthulhu: I smrt může zemřít.

Nejnovější články