Recenze zdroj: tisková zpráva

Sushi Go
2-5
8+

10. 3. 2018 15:41 | Deskovky | autor: Patrik Hajda |

Sushi Go!

2–5 hráčů | 15 minut | Od 8 let | česky, bez textu

Ať už jste v kategorii těch, co by „rejži vobalenou v mořskej řase“ nestrčili do úst ani v období hladomoru, restauraci s jezdícím pásem vozícím talířky navštěvujete s titanovou pravidelností, nebo víte, jakou kulinářskou extází si projdete v rukách japonského kuchaře, „suši“ pro vás určitě není cizím slovem. Jenže v karetní hře Sushi Go! na hráče vypadnou i jiné laskominy země vycházejícího slunce. Tempura, nikuman, sašimi. To už je řádný důvod drobnou karetku ochutnat.

Základní mechanismus, který se ovinul okolo karet s pochutinami, je tzv. draft. Všichni u stolu dostanou do začátku několik karet v závislosti na počtu hráčů. Každý ze své ruky vybere jednu, kterou položí lícem dolů před sebe a zbylé karty pošle sousedovi. Potom už zbývá jen počkat na šneky ve vaší herní skupině, až provedou stejný úkon. Jakmile si každý zvolil jednu kartu, všichni své volby otočí a vrhnou se na výběr z balíčku od souseda.

sushi go zdroj: tisková zpráva

Draft je krásný herní mechanismus, který má výhodu simultánní hry. Není třeba čekat na tah všech zúčastněných protihráčů, protože si všichni prohlíží a vybírají karty současně. Zároveň víte, jaké karty dostanou ti po vás. „Chci mu tohle poslat? Ale já potřebuji tady tu tempuru. Možná se mi ještě vrátí, až tyhle karty oběhnou kolo.“ Člověk se neustále ocitá před životními křižovatkami, zda pomůže sobě a bude hodný, nebo naopak oželí vlastní body, ale zaškodí jinému nebohému strávníkovi.

Když dojdou karty v ruce, kolo končí a vyložené karty se obodují. Dvě tempury na talíři? Pět bodů. Čím víc zdlábnutých masových knedlíčků, tím víc bodíků do vlastního skóre atd. Vyložené karty se až na karty pudinku odhodí, rozdá se na nové kolo a draft může znovu začít! Po třech kolech je vymalováno. Pardon, povečeřeno. Kdo má nejvíc bodů, vyhrává cenu „Sushi požerák“.

Opravdu znám hardcore hráče, který není schopen ocenit – ani pochopit – jemná vlákna drobné strategie, která tvoří páteř této hry. Zmíněná osoba neustále předhazuje nahodilost v řazení karet zamíchaného balíčku.

Každý, kdo netrpí fobií z hodu kostkou a teorie pravděpodobnosti a má chuť na extrémně pohodovou, svižnou hru s nemalou mírou interakce a jednoduchými pravidly, ten se v Sushi Go! najde. Chuťovka k pivku do hospůdky, bořič ledů na smíšené deskoherní párty, těšitel rodinek a dětí. Výborná volba, pane. Skvělý výběr, madam!

Sushi Go
2-5
8+