Ion Game Design před pár lety uvedli už čtvrtou edici stolní hry High Frontier, kde jste budovali, prozkoumávali a ovládali Sluneční soustavu v dost možná nejlepší vesmírné simulaci. O jejích kvalitách se posléze mohli díky Fox in the Box přesvědčit i tuzemští hráči, na něž teď navazují ti videoherní.
Titul se před pár dny přidal na seznam deskovek, které získaly svou videoherní adaptaci. Neočekávejte vysoké produkční hodnoty a načančanost, jakou jste mohli díky Awaken Realms zažít třeba v Tainted Grail. Tohle je adaptace, která zůstává maximálně věrná svým kořenům se vším dobrým i špatným. Jde opravdu o stolní hru převedenou do digitální podoby.
Společnost se o videoherní verzi postarala na vlastní pěst, což znamená surový vizuál plný tabulek a informací. V nich se jako šéf špičkové vesmírné společnosti pokusíte vydělat na průzkumu a industrializaci Sluneční soustavy. V každém tahu přijímáte zásadní rozhodnutí, která ovlivní strategii a případný úspěch.
Utkat se můžete s ostatními hráči na poli 48 tahů, kde každý představuje jeden rok. Během nich si nárokujete prostředí, stavíte továrny a dosahujete milníků v průzkumu. Čím více se vám daří, tím více stoupají ceny akcií. A jelikož se pohybujete v oblasti neomezené počtem komponent, je počet staveb volný, palivo se počítá raketovou rovnicí a hráči nemusí sedět u sebe.
Zní to všechno docela příjemně, avšak jen do chvíle, než hru sami vyzkoušíte. Jak ostatně jak pár uživatelských recenzí na Steamu naznačuje, problémy s herním zážitkem, který je dle všeho „strašlivý“ a oproti stolní předloze o dost horší. Chybí výuka, která by vysvětlila herní principy, stejně jako soupeři ovládaní umělou inteligencí.
Zkrátka a dobře, jde o spartánský projekt, který se možná snaží důkladně zachytit komplexnost předlohy, ale dělá to nešťastným způsobem. Pokud byste jej ale snad chtěli vyzkoušet na vlastní kůži, musíte utratit 19,5 eur. Dobrou zprávou je, že Steam nabízí možnost vrácení peněz, pokud ve hře neodehrajete více jak dvě hodiny.