Polské studio Go on Board se navždy zapsalo do hráčských srdcí deskovou hrou Zaklínač: Starý svět, která se s vybranými 164 miliony korun stala jednou z nejvýdělečnějších vůbec v historii crowdfundingu. Později na ni navázala kooperativní hra Zaklínač: Cesta osudu, jejíž recenzi pro vás v těchto dnech dokončujeme.
A nyní je tu třetí samostatná hra ze světa vědmáků – The Witcher: Legacy. Už samotný název nám prozrazuje, že půjde o kampaňovou příběhovou hru, v níž se uchovává postup hrou a vaše rozhodnutí. A hráči po ní dychtí jako po máločem jiném.
Ještě před spuštěním aktuální kampaně na Gamefoundu šlo o rekordmana, když si hru dalo do sledování neuvěřitelných 67 tisíc lidí. Obrovský úspěch tak byl zaručený předem a skutečně se dostavil. Kampaň totiž prolomila rekord výdělku za první den, který činil téměř 63 milionů korun s pomocí 13 tisíc podporovatelů.
Kromě značky a předchozích úspěšných titulů studia je na hře lákavá samozřejmě samostatná příběhová kampaň pro 1 až 4 kooperující hráče, která vábí na 34 hodin hlavního příběhu. Nicméně vlivem větvení vašich rozhodnutí je tu prostor pro více než 100 hodin opakovaného prozkoumávání alternativního příběhu ze světa Zaklínače.
Kampaní vás provedou dedikované scénářové krabičky s vlastními knížkami s příběhy, kde vše začíná vaším tréninkem v Kaer Morhen, abyste se následně vydali plnit své zaklínačské povinnosti (lovit monstra) do přilehlé vesničky Dubica, zachraňovali své bratry při útoku na vaši pevnost a postupně navštívíte celou řadu dalších lokací.
Od pohledu vám The Witcher: Legacy bude povědomou hrou, pokud jste hráli jiné zaklínačské deskovky tohoto studia. Jsou tu dokonce velmi povědomé systémy, kdy hrajete karty v bojích tak, aby byly barevně zřetězené a vy tak prováděli mocná komba, přičemž kombinace mohou spouštět vaše mutageny a celé to můžete podpořit pitím lektvarů.
Vylepšujete si své statistiky i samotný balíček, kde nechybí aplikování samolepek přímo na karty, čímž se vaše možnosti vylepší bez nutnosti přidávat nové karty. Sympatické je, že po dohrání kampaně se vám odemkne závěrečný scénář, který je určený k opakovanému hraní, tedy nejedná se o legacy, které po dohrání můžete tak akorát vyhodit.
To všechno samozřejmě něco stojí a na výběr máte ze dvou možností. Základní hra vyjde na 2 600 korun, zatímco deluxe verze stojí 4 200 korun, ale můžete si to celé rozdělit do deseti splátek. V deluxe verzi najdete navíc 16 figurek monster, 1 figurku bosse a 2 tajné figurky spolu s praktickým pořadačem na karty, které představují vaše rozhodnutí v kampani, jež se mohou později projevit.
Poštovné činí 500 až 550 korun a z celkové částky ještě uhradíte 21% daň. Už v kampani je možné zakoupit si českou verzi hry tak jako v případě obou předchozích her, nicméně musíte počítat s tím, že jazykové lokalizace se budou odesílat až půl roku po anglické verzi, se kterou se počítá až v červnu roku 2027.