Sní roboti po dlouhém dní vyrábění různých součástek o odpočinku a elektrických ovcích? Kasper Lapp si myslí, že rozhodně ne! Místo toho se rozdělí do týmů a snaží se v závodech uzmout slávu a dodatečné díly, aby se mohli stát ještě lepšími roboty. Nebo tak to alespoň působí z deskovky Into the Machine.
Designér ji připravuje společně s vydavatelstvím AEG, které si pro ni v září letošního roku připravilo kampaň na Kickstarteru. Tam se povedlo vybrat necelých 4,5 milionů korun od 3 445 zájemců. Nicméně v kampani jste kromě hry mohli získat i řadu rozšíření a dotisků starších her společnosti, takže zájem není čistě výsledkem hry.
Nicméně to ji neubírá z její zajímavosti, především pak pro kompetitivní rodiny. Dva až pět hráčů se snaží vylepšovat své roboty a být prvním týmem, který projde strojem a zapíše se do místních žebříčků. Nejde nicméně o jednoduchý závod z jednoho konce na druhý, jakožto spíše o hraní si na babu.
Každý se snaží, aby svými kruhoví roboty označil své šestiúhelníkové svěřence, jenž závodí v opačném směru na stejné modulární dráze. Do toho je důležitá i vaše posádka v depu, jež od terminálů závodníkům pomáhá a občas je může i zachránit před naprostou katastrofou.
Autorský tým v Into the Machine slibuje unikátní spojení workerplacementu, závodění a optimalizačního puzzlu, kde je třeba časovat své akce a vytvářet komba proto, abyste porazili konkurenci. Zvládnout by to měli i hráči ve věku 10 let, přičemž klasická varianta se v obchodech objeví 29. května za doporučenou cenu kolem 1 050 korun. Snahu vám budou zpříjemňovat ilustrace od Lena H. Nicholase.