Budoucnost karetně-kostkové hry Etherstone ovlivní sněm složený z tisíců hráčů
Novinka zdroj: Thundergryph Games

Budoucnost karetně-kostkové hry Etherstone ovlivní sněm složený z tisíců hráčů

24. 1. 2024 11:00 | Deskovky | autor: Patrik Hajda |

Studio ThunderGryph Games má spoustu dobrých nápadů. Jeho hry jsou povětšinou zajímavé nejen herně, ale i graficky a celkovým provedením, ať už je řeč o těch profláklejších jako Tang Garden, Iwari, Tao Long či Darwin’s Journey, nebo speciálních sériích, jako jsou hry v „krabičkách od zápalek“ nebo „plechovkách od limonády“.

Ale teprve až teď nám studio dokazuje, jak moc ambiciózní je a že se jeho vize nezaleknou ničeho. Dalším projektem je totiž karetně kostková hra Etherstone pro 2 až 4 hráče na 40 až 80 minut, která ani tolik nepřekvapí hratelností, jako přístupem ke komunitě.

Z hlediska hratelnosti vás nejprve čeká nadraftování sedmi karet do ruky a jednoho vůdce, který má několik životů, nějakou sílu a speciální schopnost. Pak už nastane samotný průběh hry, kdy se se soupeři střídáte v tazích a vykonáváte v nich jednu z pěti možných akcí.

Můžete například zahrát kartu z ruky (následovníka, který vám pomůže v boji; mocný rituál; artefakt upravující vaše možnosti), ale zahrání karty stojí koncentrovaný éter, který musíte nejprve jinou akcí získat z jedné z nahozených kostek. Její barva a symbol zároveň mohou spustit nejrůznější efekty na vašich již zahraných kartách.

Etherstone zdroj: Thundergryph Games

Nebo můžete zaútočit na jednu z hrozeb vyložených na stole. K tomu potřebujete vyčerpat zahrané následovníky, případně poslat do boje i svého vůdce, ale riskujete, že u toho přijde o život. Další akcí je připravení vyčerpaných karet, a nakonec je tu ještě smlouva s prázdnotou, k níž se uchýlíte po smrti svého vůdce, abyste ho oživili a zajistili si ztrátu vítězných bodů.

Ostatně vše děláte hlavně proto, abyste body získali a porazili tak své soupeře ve chvíli, kdy někomu dojdou karty v ruce, dojde balíček hrozeb nebo dojdou žetony vítězných bodů. Herně to zní rozhodně zajímavě, ale jak jsem předeslal, ještě o něco zajímavější jsou následující řádky.

ThunderGryph Games si na hře Etherstone otestuje velice zajímavý experiment, kdy nechá hráče rozhodovat nejen o příběhu hry, který se točí okolo zapomenuté planety Nobura, ale i o budoucím obsahu včetně nových mechanismů.

Etherstone zdroj: Thundergryph Games

Za tímto účelem bude ustanovená rada, která musí čítat alespoň 1 000 lidí z řad hráčů, než se vůbec o něčem začne rozhodovat. Abyste se dostali do rady, musíte se nejprve dostat ke speciální kartičce se stíracím kódem, který vám po jeho zadání na dedikovaných stránkách zajistí místo v radě.

Způsobů, jak se dostat ke kartičce, bude hned několik. Dva z nich zahrnují podpoření hry Etherstone v chystané kickstarterové kampani, která odstartuje 5. března. Buď budete hru muset podpořit na určité, pravděpodobně dražší úrovni, nebo postačí, pokud jste dříve podpořili alespoň tři kampaně studia.

Další možností je vyhrávat turnaje, účastnit se speciálních eventů a soutěží, svou roli sehrají jisté body Trhundergryph Clubu a mohou se objevit i další možnosti. Kartiček můžete klidně získat i víc, ale vždy budete mít jen jeden hlas.

Vlastnictví více kartiček znamená, že budete v pořadí nad těmi, kteří jich mají méně a jde o to, že hlasy vrchních 1 000 hráčů mají dvojnásobnou hodnotu. S přítomností v radě se pojí i mnohé bonusy a dárečky nejen do dalších kampaní.

Kompletní informace o celém tomto systému najdete na oficiálních stránkách a v tomto případě snad víc než kdy jindy platí, že až čas ukáže, zda hráčská rada byl dobrý nápad, nebo ne.

Nejnovější články