Never Ending Dungeon vám vygeneruje jeskyni s nepřáteli, pastmi i kořistí na jedno kliknutí
Novinka zdroj: Spellarena

Never Ending Dungeon vám vygeneruje jeskyni s nepřáteli, pastmi i kořistí na jedno kliknutí

16. 12. 2022 14:35 | RPG | autor: Pavel Bareš |

Vypadá to, že o moci algoritmů poháněných umělou inteligencí jen tak mluvit nepřestaneme. Sám jsem si ještě ani nerozmyslel, jak se vlastně stavím k etické problematice Midjourney a jeho kolegů kreslířů, a najednou mi v mailu přistál trailer na Never Ending Dungeon: AI poháněný software z dílny polských Spellarena, který vám během pár vteřin zvládne vygenerovat dungeon i s jeho nevrlými obyvateli, poklady a všemožnými nástrahami. 

A trailer je to dozajista ambiciózní. Ukazuje slušně rozsáhlé kobky v moc pěkné 3D grafice a se spoustou detailů a slibuje více než padesát různých zasazení od paláců přes žaláře po houbami obrostlé jeskyně. Vygenerované mapky si můžete vytisknout na papír, nahrát do tabletu nebo do svého oblíbeného VTT. Můžete je doladit v editoru přeobsazením monster, NPCček nebo lootu. Můžete se po nich dokonce procházet v poněkud trhaně působícím first person módu, pokud o to máte zájem. 

Animace figurek jsou na elementární úrovni, ale to je ostatně pochopitelné. Jsou tu i mírně úsměvné texty uvádějící kontext dobrodružství, které je editor zřejmě taktéž schopný generovat a znějí přesně tak sešívaně, jak byste čekali. Tedy, ne že bych se nechtěl nechat šéfem královy rozvědky najmout na prácičku obnášející zničení kaple bohů chaosu a poražení skřetích veteránů, kteří si udělali doupě v cele se sluncem vybělenými dlaždicemi. Jo a taky se těm veteránům máme vymočit do piva, jak na to koukám. Zní to skvěle, jen ten sloh trochu zaostává za očekáváními spjatými s misí podobně epických rozměrů. 

Never Ending Dungeon svého času vybral úctyhodných 9 milionů korun od více než 6000 backerů, takže zájem v komunitě zjevně existuje. Osobně si ani nepamatuji, kdy jsem se naposledy pustil do pořádného dungeon crawleru, ale umím si představit, že možnost vygenerovat si obsáhlou mapu podzemí pár stisky myší ušetří spoustě dungeon masterů hromadu času, který nemusí strávit rýsováním či skládáním map z předpřipravených assetů. 

Zároveň si ale říkám, jestli jde doopravdy o hodnotnou pomůcku, která u stolů najde dlouhodobé využití, nebo o pouhý gimmick, na který se po pár vyzkoušení bude akorát prášit ve virtuální knihovničce. Pokud na to máte názor, račte se o něj podělit v komentářích! 

Never Ending Dungeon má vyjít pro Windows, Mac a Linux na Steamu, konkrétní datum však zatím není známo. 

Nejnovější články