Gamefound kupuje crowdfundingovou platformu Indiegogo
Novinka zdroj: Gamefound

Gamefound kupuje crowdfundingovou platformu Indiegogo

25. 7. 2025 9:00 | Deskovky | autor: Patrik Hajda |

Gamefound a Kickstarter jsou mezi deskovkáři provařené platformy, díky nimž vzniká přehršel nových deskovek. Ale vedle nich existuje ještě jedna, která sice dosahuje obrovitých rozměrů, ale v rámci stolní zábavy se jí nikdy nepodařilo prorazit – Indiegogo.

Tato crowdfundingová služba zaměřená na technologie, umění a další přišla s jiným typem plnění kampaní než tehdy konkurenční Kickstarter. Kampaně nepotřebovaly vybrat cílové částky, aby jejich tvůrci dostali peníze od podporovatelů. A to má své výhody i nevýhody, když tvůrci nemuseli doufat ve vybrání všeho, ale podporovatelé zase byli v ještě větším riziku, když kampaň nakonec vybrala málo a peníze stejně odešly.

Indiegogo je pro hráče deskových her prakticky irelevantní, ale bavíme se tu o něm proto, že se crowdfundingová platforma Gamefound zaměřená jen a pouze na stolní hry odhodlala k velmi nečekanému kroku, když Indiegogo koupila.

Neslibujte si od toho ale žádnou revoluci v oblasti deskovek, protože jde podle všeho o čistě investiční rozhodnutí zakladatele Gamefoundu Marcina Świerkota, který si tak jednoduše rozšíří pole své působnosti.

Spojení bude prospěšné zejména pro Indiegogo, kde Świerkot slibuje použití nástrojů z Gamefoundu pro zkvalitnění užívání platformy. Nicméně i pro tvůrce deskovek by to přece jen mělo něco znamenat, jelikož deskovkové kampaně budou nově vidět i na Indiegogo.

Na celé akvizici jsou pak dost možná nejzajímavější velice překvapivá čísla. Bohužel se nedozvídáme, kolik celý nákup stál, ale ukazuje se, jak moc silná je komunita deskovkářů. Protože i když má Gamefound pouhých 1,5 milionu uživatelů oproti 38 milionům na Indiegogo, tak se herní platformě podařilo v rámci jedné kampaně vybrat daleko více peněz.

Nejvýdělečnějším projektem na Indiegogo za dlouhých 17 let je elektrokolo, na jehož vytvoření lidé přispěli částkou 365 milionů korun. V případě mladičkého Gamefoundu je řeč o hře Nemesis: Retaliation, která vybrala neuvěřitelných 446 milionů korun.

Nicméně z celkového hlediska má Gamefound logicky ještě hodně co dohánět, když kampaně na Indiegogo dohromady ukořistily kolem 60 miliard korun…

Nejnovější články